0
سیب و فواید آن

در این مقاله به سیب و فواید آن میپردازیم. سیب ها میوه تمام فصول هستند که در رنگ ها و گونه های مختلف می آیند. آن ها بدون شک در سراسر دنیا محبوب هستند و در رتبه بندی بین سه میوه برتر قرار می گیرند. برای کشور ها، سیب ها به عنوان یک غذای معجزه آسا شناخته شده اند و همان طور که همگی خوانده اید یا شنیده اید «یک سیب در روز شما را از پزشک بی نیاز می کند».

ولی آیا درست است یا فقط فریب است؟ این یک سوال کنجکاوانه والدینی است که به بچه ها با امید اینکه بهترین است، سیب می‌خورانند. این پست همه اطلاعات لازم درباره سیب و فواید آن را در اختیار شما قرار می دهد، فایده های سلامتی آن، و روش های قرار دادن آن در رژیم فرزندتان بیایید با حقایق جالبی درباره سیب ها شروع کنیم.

 

حقایق جالب درباره سیب برای بچه ها

۱. سیب ها به زیبایی گل ها هستند. ولی آیا می دانید که آنها واقعاً بخشی از خانواده گل رز هستند؟ آیا این یک ارتباط واقعی نیست.

۲. چه تعداد گونه سیب وجود دارد؟ ممکن است بگویید ۱۰۰. ولی در واقع، تقریباً ۸۰۰۰ گونه مختلف سیب وجود دارد، بزرگترین گونه بین میوه های موجود.

۳. بامبو سریع ترین گیاه رشد کننده جهان است، ولی در سیب ها، تولید اولین میوه ۴-۵ سال زمان می برد.

۴. سیب ها ممکن است سرتاسر سال به لطف سردخانه در دسترس باشند. ولی در واقع سیب ها یک دوره نهفتگی دارند.

۵. یک سیب به سلامتی و طول عمر شما کمک می کند، ولی یک درخت سیب متوسط عمر ۱۰۰ سال دارد.

۶. سیب بین مردم میوه ممنوعه عدن است. ولی هیچ کجا در انجیل بیان نشده است.

۷. سیب اغلب با غنی بودن در ریز مغذی هایی مانند ویتامین سی و پتاسیم بازاریابی می شود. ولی کل مقدار ویتامین سی یافت شده در سیب‌ خیلی کمتر مقدار یافت شده در گواوا، پرتقال و توت فرنگی است.

۸. باور عمومی بر این است که وقتی یک سیب بریده می شود، به دلیل آلودگی باکتریایی قهوه ای می شود. ولی آیا چنین است؟ نه، قهوه ای شدن یک سیب بریده چیزی به جز قهوه ای شدن آنزیمی نیست. قهوه ای شدن آنزیمی یک سیستم دفاعی گیاه است که سیب را از آفت ها و عوامل بیماری زا دور نگه می دارد.

۹. آیا سیب‌ها می‌توانند شناور بمانند؟ بله، می توانند. ولی چگونه؟ علم مقدماتی- ۲۵ درصد از حجم یک سیب هواست.
این لیست حقایق می تواند بی انتها باشد، ولی همان طور که حقایقی درباره سیب ها یاد گرفتید، بیایید شروع به دانستن بعصی جزئیات تغذیه ای کنیم.

 

ارزش تغذیه‌ای سیب و فواید آن

کل سیب (یعنی سیب با پوست) مواد مغذی گوناگونی با مقدار خوب دارد. چندین مواد مغذی ضروری و ترکیب های زیست فعال در میوه درست زیر پوست سیب حاضر است. بنابراین، خوردن سیب با پوست عاقلانه است.

 

سیب و فواید آن برای بچه ها

فایده‌ های سلامتی سیب در به فیبر و ترکیب‌های زیست فعال مانند کورستین، کاتچین، فلوریدزین، واسید کلوژنیک موجود در آن منتسب است.

۱. مدیریت وزن: ۱۰۰ گرم سیب شامل ۸۵ گرم آب است. این باعث می شود سیب میوه‌ای کالری پایین باشد. به‌علاوه فیبر قابل توجهی دارد. این دو ترکیب حیاتی باعث می شود سیب انتخاب مناسبی برای دور کردن بچه ها از نگرانی های وزن گرفتن باشد. با این وجود فعالیت فیزیکی منظم با رژیم متعادل برای مدیریت وزن لازم است.

۲. سلامت گوارش: سیب منبعی از فیبر حل پذیر و حل ناپذیر است. فیبر حل ناپذیر موجود در پوست سیب آب رو در روده نگه می دارد و حجم اضافه می کند. باعث حرکت نرم غذا در روده می شود. به‌علاوه به پاک سازی روده کمک می کند.

۳. سلامت استخوان: بعضی مطالعه ها نشان داده اند که مصرف طولانی مدت سیب ممکن است به بازیابی سلامت استخوان کمک کند. این می تواند به دلیل وجود مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم باشد.

۴. سلامت شناختی: سیب به داشتن ترکیب های فنولیک معروف است که نشان داده شده در مقابل آسیب رادیکال آزاد موثر است. پژوهش در مورد ظرفیت سیب برای نگهداری و بهبود سلامت مغز ادامه دارد.

۵. پشتیبانی پربیوتیک: مشخصات ریزاندام گان شکمی به کمک یک رژیم می تواند تغییر کند. با این وجود، نوع و مقدار غذایی که به روده بزرگ می رسد نقش مهمی بازی می کند. سیب فیبر حل ناپذیر دارد، مانند سلولز و همی سلولز که مانند پربیوتیک عمل می کند. به روده بزرگ می رسد و احتمالاً به افزایش ریزاندام گان شکم کمک می کند.

۶. سلامت قلبی-عروقی: سیب ها یک مقدار قابل توجه فیبر حل‌پذیر دارند مانند پستین. پستین در جلوگیری از تجمع کلسترول در رگ های خونی موثر است. در نهایت شیوع بیماری های قلبی-عروقی را کاهش می دهد. علاوه بر فیبر، سیب ترکیبات زیست فعال مانند فلاونوید دارد که ممکن است بیشتر خطرهای قلبی-عروقی را کاهش دهد.

۷. ویژگی آنتی اکسیدان: یک مطالعه پژوهشی نشان داد که فعالیت آنتی اکسیدان سیب‌ های نارس از سیب های رسیده بیشتر است. با این وجود سیب های رسیده بیشترین نسبت فنولیک آزاد را دارند برای جذب توسط بدن آماده تر هستند. فعالیت بالای آنتی اکسیدان می تواند در جلوگیری از بیماری های سخت مانند سرطان مفید باشد. این نکته اینجا مهم است که فعالیت آنتی اکسیدان در هر گونه سیب تغییر می کند. همچنین، فعالیت آنتی‌ اکسیدان بالاتر به پوست سیب بیشتر از گوشت سیب نسبت داده می شود.

ارسال یک دیدگاه

0

بالا