0
خواص آجیل چهار مغز

آجیل چهار مغز شامل فندق، بادام درختی، پسته و بادام هندی می باشد. ویتامین های موجود در آن شامل: فسفر، آهن، منگنز، مس، روی، کلسیم، پتاسیم، انواع ویتامین A ، B و E ، انواع پروتئین ها، املاح ضروری و اسیدهای چرب غیراشباع است که برای بدن مفید هستند.

خواص آجیل چهار مغز:

سلامت قلب و عروق

مصرف به اندازه آجیل چهار مغز برای حفظ سلامت قلب مفید است. افرادی که از آجیل های سالم و تازه استفاده می کنند، کلسترول بد خونشان کاهش می یابد و به همین علت از بیماری های قلبی عروقی در امان می مانند.

سرشار از آنتی اکسیدان

این آجیل دارای آنتی اکسیدان فراوانی است که در پیشگیری از سرطان مفید می باشد. بنابراین متخصصان توصیه می کنند که هر فرد در طول شبانه روز هفت عدد چهار مغز بخورد.

منبع پروتئین

یکی از منابع مهم پروتئین گیاهی و منبع سرشار از چربی های امگا ۳ و اسید آلفا لینولئیک است که مصرف منظم آن سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری قلبی، سرطان، کلیه، سرطان، سنگ صفرا، دیابت و دیگر بیماری ها می شود. از دیگر مواد مفید موجود در چهارمغز ملاتونین است که به بهبود خواب کمک می کند ومصرف آن در کاهش بی خوابی و رفع سایر اختلالات خواب موثر است.

بهبود عملکرد سلول های مغز

باعث بهبود عملکرد سلول های مغز می شود و به تدریج و با مصرف روزانه منجر به افزایش هوش می شود.

درمان بیماری های گوارشی

مغز ها گرم و خشک هستند و عسل گرم تر است بنابراین ترکیب مغزها و عسل سبب بهبود بیماری های گوارشی ناشی از سردی معده خواهند شد . همچنین این ترکیب با عسل برای تقویت اعصاب و تقویت رحم نیز مفید است.

کاهش التهاب و اکسیداسیون

مصرف آجیل چهار مغز التهاب و اکسیداسیون را در شریان ها پس از مصرف غذای چرب کاهش می دهد و باعث حفظ انعطاف پذیری عروق خونی خواهد شد.

 

ارسال یک دیدگاه

0

بالا