0
خواص میوه

میوه‌ها و سبزی ها تنها منابعی هستند که دارای آهن، املاح معدنی و ویتامین‌ هستند و این مواد برای بدن ما لازم می باشند.

خواص بعضی از میوه ها:

سیب: روزانه خوردن یک سیب، دکتر را از شما دور می کند اگرچه سیب مقدار کمی ویتامین سی دارد، اما دارای آنتی اکسیدانها و فلاونهاست (ماده شیمیایی بیرنگ و متبلور) که هر دوی اینها فعالیت ویتامین سی در بدن را زیاد کرده و درنتیجه ریسک مبتلا شدن به سرطان روده، حملات قلبی و سکته کاهش پیدا می کند.

کیوی: میوه کوچک اما بسیار مقوی است. این میوه دارای پتاسیم، منیزیم، ویتامین ای و فیبر است حجم ویتامین سی این میوه دو برابرحجم ویتامین سی پرتقال است.

پرتقال: مصرف روزانه ۲ تا ۴ عدد پرتقال از سرماخوردگی پیشگیری می کند، کلسترول را کم میکند و از ایجاد سنگ در بدن جلوگیری کرده، همچنین ریسک ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد.

توت فرنگی: توت فرنگی بالاترین قدرت اکسیدانها را در میان اکثر میوه ها دارد و از بدن در برابر ابتلا به سرطان، گرفتگی رگها و رادیکالهای آزاد محافظت می کند.

هندوانه: بهترین تسکین دهنده تشنگی که از ۹۲% آب تشکیل شده است، همچنین حاوی بالاترین دوز گلاتاتیون است که به بالارفتن سیستم دفاعی بدن کمک میکند. هندوانه دارای ویتامین سی و پتاسیم می باشد.

انبه: دارای بالاترین میزان ویتامین سی است. این میوه سرشار از کاروتین است که حاوی ویتامین آ بوده و برای چشم ها مفید می باشد.

ارسال یک دیدگاه

0

بالا